Количката е празна

След тренировка

Претрениране се получава, когато тялото не успява да се възстанови след тежка тренировка. Причината може да е в прекалено тежките тренировки, малкото почивка или в неправилно хранене.По време на тренировка с тежести мускулните влакна се разкъсват, след което при добра почивка, хранене и прием на хранителни добавки мускулните влакна нарастват (хипертрофия).

Претрениране се получава, когато тялото не успява да се възстанови след тежка тренировка. Причината може да е в прекалено тежките тренировки, малкото почивка или в неправилно хранене. По време на тренировка с тежести мускулните влакна се разкъсват, след което при добра почивка, хранене и прием на хранителни добавки мускулните влакна нарастват (хипертрофия). При претренирането, веднъж след като са разкъсани, мускулните влакна не успяват да се възстановят, след което се разкъсват втори път - тогава вместо нарастване се наблюдава отслабване на мускулите.

При тежки и продължителни тренировки тялото отделя кортизол (катаболен хормон), този хормон възпрепятства възстановяването на мускулите, понижава нивата на тестостерон в тялото, възпрепятства синтеза на протеина, пречи на тялото да гори мазнини. Невинаги проблемът с претренирането и възстановяването е в методите на трениране, хранене и възстановяване. Ежедневният стрес, на който сме подложени, е сред най-важните фактори, влияещи отрицателно върху възстановяването на тялото. Колкото и добра програма да спазвате, ако сте под стрес, резултатите никога няма да са същите. Когато влизате в залата, оставете проблемите си навън и се концентрирайте върху тренировката. Често в стремежа си да постигне желаните резултати човек се стреми да тренира максимално тежко. Дали това е правилно и къде е границата на допустимото натоварване? Най-често претрениране се наблюдава при начинаещите, които в стремежа си да постигнат бързи резултати, прекарват няколко часа в залата, стараейки се да направят всичко. Прекалено тежките тренировки отслабват имунитета на тялото. Най-често допусканите грешки Трениране на дадена мускулна група всяка тренировка. Прекалено честото трениране на дадена мускулна група не само че не дава по-големи резултати, но и пречи на възстановяването на мускула; Неправилно хранене преди и след тренировка; Изпълнение на прекалено много серии за мускулна група в една тренировка; Прекалено къси почивки между сериите; Недостатъчно сън; Грешен избор на упражнения и тяхната последователност; Системна злоупотреба с алкохол и цигари.